zondag 14 november 2010

Belangrijke beslissing

Ik heb een belangrijke beslissing genomen die ik via deze blog ga delen ….om dan voorgoed te zwijgen. Ik stop met vegetariër zijn. Ik stop ermee omdat het me ontbreekt aan karakter…. en ik word er ongelukkig van.

Het is ook niet zo dat telkens ik een worstje zie ik onmiddellijk denk aan zielige, opgefokte, op-elkaar-gepakte varkens met traantjes in de ogen. Ik denk eerder aan de enorme velden genetische gemanipuleerde soja die die beesten eten en de broeikasgassen die die beesten weer uitlaten en aan de gevolgen voor ons poolijs. 


En ik ga daar nog altijd aan denken, in mijn eigen keuken of in de supermarkt, op restaurant, desnoods in de Frietketel, maar niet als ik weer eens een bord met vlees erop voorgeschoteld krijg door een lieve mama of oma, of een goede vriendin die de hele middag heeft staan koken.


Het kostte me teveel moeite om dan telkens dat verhaal van die henetisch hemanipuleerde hewassen te doen en ik heb daar geen zin meer in.
Ik eet wat de pot schaft en als ik die pot zelf vul is dat veggie.


En als ik echt nog eens droom van biefstukken, wat de laatste tijd af en toe gebeurt, ga ik gewoon biefstukje halen bij de bioslager.
Dat moet nu toch wel lukken, van de vijf bioslagers in het land woont er eentje hier in Lokeren. Wat zou ik dan vegetariër willen zijn??

3 opmerkingen:

  1. Trouwens die biefstuk op de foto dat is van het Nieuw Stadion in Gentbrugge. Als je dan toch een steak wil gaan eten, doe je het best goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met frietjes... en verse mayo...

    http://www.nieuwstadion.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, Schoenenenanderekwesties, dat beetje flexibiliteit siert ne mens! En dat biovlees is echt niet te versmaden! (Dat van het Nieuw Stadium echter...)

    Esmeralda.

    BeantwoordenVerwijderen