maandag 25 oktober 2010

Het alfamannetje

'T was een eindje geleden maar vandaag zat ik nog eens samen met het alfamannetje. We kennen elkaar ondertussen een dik jaar en laat ons zeggen dat we nu al wat meer aan elkaar gewaagd zijn. De ik-ben-dom-en-jij-bent-zo-slim houding blijkt immers niet alleen te werken bij flikken maar bij alfamannetjes in het algemeen.

Toen ik vandaag dacht nog eens een overwinning thuis te halen, bleek ik echter wat overmoedig. Het ging namelijk over GGO’s ofte Genetisch Gemodificeerde Organismen en eigenlijk wil ik deze dingen niet in ons eten dus moest ik er een ‘geen’ voor plaatsen. Maar in mijn enthousiasme vergat ik mijn West-Vlaamse origine. Er kwam dus iets uit als, ‘heen heheio’s'. Het alfamannetje dat duidelijk van een andere provincie is, moest dus eigenlijk gewoon de bal binnenkoppen...
Na zijn “Excuseer, ik heb er niets van begrepen”  begonnen mijn vergadercollega's te gniffelen en waagde ik me met het schaamrood op de wangen aan een nieuwe poging.

Maar- een veldslag-is-geen-oorlog- in gedachte, bereid ik me nu al voor op de volgende strijd, en dit keer zal ik thuis voor de spiegel oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten