woensdag 20 oktober 2010

Dom blondje

Vroeger haatte ik ze de moppen over domme blondjes, de reden daarvoor ligt natuurlijk voor de hand. Maar daar is  met het ouder worden verandering in gekomen en nu begin ik ze zelfs te waarderen.
Deze morgen boden deze mopjes me net genoeg inspiratie om een domme blondjesrol aan te nemen en … een serieuze boete te vermijden...
Op weg naar het station kwam ik immers een flik tegen. Gezien het donker was en mijn fiets (nog) niet uitgerust was met een licht moest ik halt houden en werd ik getrakteerd op een serieuze berisping en de wetshoeder haalde zijn boekje boven.

En toen kwam het domme blondje in me los, ik trok mijn muts af en begon te stamelen dat ik eigenlijk dacht dat het nog niet donker was, omdat het gisteren nog niet echt donker was maar schemerde en eigenlijk zijn mijn ogen niet zo goed, maar natuurlijk als hij zei dat het donker was, ging ik meteen een licht kopen.
Al die onzinnige dingen waren immers beter dan zeggen dat ik gisteren gewoon te lui was om nog batterijtjes te gaan kopen voor mijn fietslichten.

En het sloeg aan, mijn act. Om het geheel geloofwaardig te doen klinken had ik dan ook voor één keer mijn West-Vlaams accent niet gecamoufleerd. Ik heb dus geen boete maar moest op mijn communiezieltje beloven dat ik vandaan nog een licht ging kopen.
Hmmm, ‘k hoop nu maar dat ik meneer de flik morgen niet weer tegenkom want ik was weer net iets te lui vanavond.

1 jan. 2010 - morningside NYC - Blondes have more fun, but brunettes remember it the next day.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten