zondag 24 oktober 2010

Ballet

Mijn dochter wil ballet volgen. Neen, ik geef toe, ik kwam op het idee haar ballet te laten volgen, omdat dat wel schattig leek zo dansende kleuters, en zij was meteen enthousiast. Nu is het zo dat ik haar ingeschreven had in ‘kleuterdans’ en niet in ‘ballet'. Dit leek me veel onschuldiger. Ook haar smeekbede om een roze balletpakje beantwoordde ik niet want het ging  immers om ‘kleuterdans’ en dat kon je evengoed in een trainingsbroekje.

Groot was dan ook mijn verbazing zaterdagochtend toen bleek dat alle kleuters waren uitgedost in een babyroze balletpakje, inclusief schoentjes, bolero en knotje in het haar. Ik voelde me even de slechtste moeder op aarde, maar was vast van plan het goed te maken door op e-bay het mooiste balletpakje ooit te zoeken. 

Maar dit was buiten de balletjuf gerekend. Het was erg belangrijk dat de kleuters allemaal hetzelfde balletpakje van de school droegen, reeds op jonge leeftijd moest er  immers een basisdiscipline aanwezig zijn. Ik weet niet waarover ik me het meeste zorgen maak. Dat zo een balletpakje 85 euro kost, dat het woord discipline gebruikt wordt bij 4-jarigen of is het het feit dat ik helemaal niet weet hoe ik knotjes moet krijgen in kleuterhaar?

2 opmerkingen:

  1. Die van mij doet volksdansen. Iets simpeler :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hééééél herkenbaar, eveneens een dochter die voor 60 euro balletpakje, kousebroekje, schoentjes moest aanschaffen... wel aandoenlijk die peuterkes die hun 'relevée' oefenen ;)
    adel

    BeantwoordenVerwijderen