maandag 15 november 2010

Thuiswerken

Ik wou eigenlijk twee weken geleden iets schrijven over de thuiswerkdag maar dat kon niet want ik lag plat. Maar nu gaat het dus wel weer en wil ik toch nog mijn ding zeggen.

Ik ben pro thuiswerken en ik ben zo gelukkig als ik mijn oogjes opendoe bij het eerste kindergekrijs en denk ‘oef, het is thuiswerkdag vandaag’. Als ik kon werkte ik elke dag thuis, maar dat gaat niet want dan zou ik het alfamannetje moeten uitnodigen aan mijn keukentafel en dat zie ik ook weer niet zitten (hoewel een thuismatch spelen vaak voordelen heeft, natuurlijk).

Maar ik hoorde dat er mensen ook tegen thuiswerken zijn. Ik was verbouwereerd, dachten ze echt dat we niet genoeg werkten misschien, wij ploeterende thuiswerkers… Maar neen, het was het omgekeerde, ze vonden dat we te veel werkten, neen, ze vonden dat thuiswerkende MOEDERS teveel werkten…

Ze heeft gelijk, als ik thuiswerk en ik neem vijf minuten tijd om een witte was in te steken dan voel ik me direct megaschuldig en werk ik ‘s avonds enkele uurtjes door ter compensatie. En ik doe heel hard mijn best om de mails van mijn collega’s zeker te beantwoorden, desnoods na middernacht, want ze moesten maar eens denken dat ik mijn was aan het insteken was terwijl ik moest werken…

Maar ik vind dat niet erg, het werk is gedaan, de mails zijn beantwoord en de witte was zit in de machien.  En dan denk, er wordt vanalles gedaan om het aangenaam te maken en dan beginnen ‘de vrouwen’ weer te zagen.

Emancipatie, allemaal goed en wel. Zolang het bij het upgraden van de dreft-reclame blijft..

1 opmerking:

  1. Mijn lief doet ook veel en veel meer als hij thuiswerkt. Plus de drie uren transport die hij normaal verliest van en naar het werk, die doet hij er ook bij.
    En toch heeft zijn baas schrik dat je thuis minder werkt. Au contraire.

    BeantwoordenVerwijderen