dinsdag 9 november 2010

Bakje troost


Het is al een ellende geweest, die voedselvergiftiging. Oké, ik voel me niet langer 5 kilo te dik maar ik heb enkele offers moeten brengen en het grootste offer is wel de KOFFIE. 
Want na de passage van enkele ongewenste  beestjes kan mijn maag het niet meer aan om koffie te verteren. Ik weet dat ik hiermee als een zeurderige 50-plusser klink, maar ik moet de feiten onder ogen zien en dus zet ik sinds kort elke ochtend thee in plaats van koffie. Bah, inderdaad.

Het gemis was pas echt voelbaar toen ik vorige week even op en af naar Denemarken moest en dus enkele uren op de luchthaven moest doorbrengen. Een luchthaven met twee Starbucks-vestigingen.   Ook al zijn er verschillende meningen over deze multinational, een grote starbucks-koffie op de luchthaven met mijn naam erop, dat is pure verwennerij en een instant zie-je-wel-dat-ik-zoals-Sara-Jessica-Parker-ben gevoel. 
Maar neen dus, ondergetekende zat met een fleske vittel op het bankje voor de Starbucks naar de Starbuckskoffies te staren. Een hetzelfde herhaalde zich op de luchthaven van Kopenhagen…

En ondertussen vraag ik me af welke massale impact dit  allemaal niet op mijn professionele  carrière zal hebben.
Want een theedrinker, wie wil er daar nu mee netwerken?


3 opmerkingen:

  1. Maar Elke toch! Thee is gewoon fantastisch! 's morgens een English Breakfast, 's middags een Earl Grey Blue Flower, en de late namiddag een groene thee of jasmijn en 's avonds een ijzerkruid of St Janskruid thee voor het slapen gaan... en daartussen door kamille en linde theetjes om je maag te soigneren! Er is ook een hele cultuur rond en vanaf nu kun je als een echte dame theehuizen bezoeken met alle bijhorende cakejes en koekjes. Zelfs op het net zijn er thee-communities (waar ik natuurlijk al enige tijd lid van ben)... en in de Starbucks hebben ze lekker chai thee (iets te zoet naar mijn smaak, maar toch lekker). Bij mij is het begonnen met een boek: Heren van de thee van Hella Haasse: een aanrader dus! Veel succes met je inwijding in de theewereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan u helemaal volgen, meisje, ik heb net een koffievrije week achter de rug en het suckt!! Maar nu kan ik gelukkig weer koffieleuterig doen ... nu jij nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, thee kan so very cool zijn. Het is maar hoe je het ziet. Wel pijnlijk, ai ai, want ik doe een moord voor lekkere koffie. Nu, aangezien ik die niet vaak vind, drink ik uithuis vaak thee. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen