maandag 1 november 2010

Stijlvol in Denemarken

'k ben mijn valies aan het maken. Geen Rome dit keer, ook geen indian summer in Parijs. Neen, mijn vliegtuig gaat morgen naar het uiterste noorden van Denemarken, naar Arhus. Nog nooit geweest en enkele weken geleden had ik nog nooit van Arhus gehoord.

Ik moet er geen tekeningetje bij maken dat het enthousiasme nu wat minder is. Mijn vriendinnen overtuigen om me enkele dagen te vergezellen naar een ijskoud plaatsje ergens aan de Deense kust is me net niet gelukt. 

En nu pak ik dus alleen mijn valies en ik neem mee: onflatterende fleece, en nog een onflatterende fleece, en een legging voor onder mijn jeans en een al even onflatterende muts. Want neen, het lukt me niet stijlvol voor de dag komen als het enkele graden onder nul is. De eerste muts die me beeldig staat en niet alle mannen wegjaagt in mijn onmiddellijke omgeving, moet ik nog vinden. Zucht, en aan mijn stijlvolle schoenen durf ik zelfs niet denken. Zou ik binnen mogen in de congreszaal met een paar bergschoenen? Of is dat erover? 

3 opmerkingen:

  1. denemarken is mss geitewollesokken, don't know dus doen die combats :-)
    charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. combats zijn het nu ook weer niet, maar je brengt me op ideeën, kheb die ook nog ergens staan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks van aantrekken! Ik denk dat hier ook vaak, ze mogen denken wat ze willen, ik heb het tenminste warm!

    BeantwoordenVerwijderen