woensdag 10 november 2010

Sergio Herman


Ik wilde al langer iets schrijven over Sergio Herman. Maar ik deed het niet, uit angst de woede van mijn vriendinnen op de hals te halen. Zeker van die vriendin die op wolkjes loopt sinds ze ontdekt heeft dat zijn kleine in dezelfde school zit als die van haar (iemand een idee hoe dat dat komt, want die school is in Brugge en hij woont toch in Sluis, of heeft ie een buitenechtelijk dreumesje?).

Maar ik ga het nu toch doen, iets schrijven over Sergio, want hij werkt op mijn zenuwen. Sinds mijn dieet ben ik verlekkerd op dat kookprogramma voor hobbykoks maar telkens hij zijn mond opendoet verdwijnt mijn eetlust weer. Neen, ik moet er echt niets van weten, van dat rare accent, jakkes.

Maar dat is dan nog niet alles, hij meent het ook veel te serieus. Hij kaffert daar mensen uit omdat ‘de cuisson niet goed is’. Geen idee wat dat is, de cuisson, maar soit, daar kaffer je toch geen mensen voor uit? De titel  van dat programma zegt het zelf, koken is maar een HOBBY.  Die mensen managen in het dagelijks leven nog eens een bedrijf of draaien lange dagen als verpleegster en dat gaat hij daar zo op in de ‘cuisson’ en hij doet dat zo serieus, nooit kan die man eens lachen. T'is maar een hobby hé Sergio.

4 opmerkingen:

  1. Dat Zeeuws-Vlaams/ Hollands is toch schattig...?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en je moet een tellen hoeveel keer die vent 'leuk' zegt, als het hem dan wel eens aanstaat. Leuk, leuk, leuk...eten moet toch niet leuk zijn, eten moet vooral lekker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of "schat", brrr, krijg ik de koude rillingen van over mijn rug. Vieze vent... (ik zal naast jou Elke wellicht de enige andere vrouw in Belgie zijn...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja, ik ben wel gecharmeerd. Hij mag mijn biefstukske wel eens komen bakken :p

    BeantwoordenVerwijderen