zondag 9 mei 2010

Starbucks

Hij was er al een tijdje, en hoewel ik er praktisch dagelijks passeer, had ik nog geen tijd om binnen te gaan, de StarBucks in Antwerpen.
Nu ben ik echt wel fan van de Starbucks, het is niet zozeer de koffie die zo speciaal smaakt maar wel de sfeer die er rond hangt.
Ik leerde Starbucks pas goed kennen toen ik in mijn eentje door Australië zwierf.
Hoe leuk was het dat in een land waar niemand mij kende, de Starbucksman om mijn naam vroeg toen ik een koffie bestelde, die naam dan ook nog eens op mijn beker  schreef om die daarna voor het ganse Starbucks-publiek af te roepen telkens mijn Café Macchiato klaar was. De liefde voor Starbucks zwengelde alleen maar aan tijdens mijn trip naar NY waar de dagelijks veel te grote beker koffie mij  even het gevoel gaf dat er best wel veel raakvlakken zijn tussen Carrie Bradshaw en ikzelve.
Groot was dan ook mijn ontgoocheling dat ze in de Starbucks Antwerpen geen Engels praatten maar dat was dan ook te verwachten, maar wat erger was… ze vroegen evenmin om mijn naam. Daar ging mijn droom om in deze vroege ochtend nog eens mijn alter ego ‘Rachel’ aan te nemen.
Niettemin  vond ik het heerlijk om daarna met mijn supersize beker Caffe Latte en nieuwe pumps aan mijn voeten richting Meir te wandelen, blik op de etalages gericht om te zien of er toch geen mooiere pumps bestonden dan mijn laatste aanwinst. Even waande ik me weer Carrie in NY en dacht ik…. This is the life I wanna live!

6 opmerkingen:

  1. Mooie foto! Moet wel zeggen dat ik absoluut geen Starbucks fan ben - leve de kleinere, onafhankelijke coffeeshops die je niet op elke straathoek vindt ;-). Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vind je net wel op iedere straathoek in Wellington Inge, maar ze zijn allemaal verschillend, uniek en oh zo leuk (zelfs voor een niet koffiedrinker als ik...die dan heel strategisch de pijlen richt op hot chocolate, Chai Latte, cupcake, muffin, caramel slice, chocolate fish, banana cake, noem maar op.

    Maar inderdaad Starbucks sucks! Elke, 't wordt tijd dat je de koffiecultuur in Wellington eens komt opsnuiven, echt heerlijk en zoals ik al zei, zelfs voor mensen die zonder caffeine de dag doorkomen.

    Leuke blog trouwens!
    Groetsels,
    Annegreet a.k.a. Grit

    Ah en Bieke, wanneer kom jij nu eens tenissen zeg? (knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm, zou wel willen Annegreet! Maar misschien is't vlugger geregeld als ik eens in Eclips reserveer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlugger voor jou misshien wel ja, maar beetje saai moet je toegeven, niet, same old? Als we dan ooit nog eens samen aan den tennis raken, moeten we het wel goed doen vind ik.

    We zetten Elke op een Wellingtons terras met de koffie en het zicht van haar leven, terwijl wij een partijtje tennis spelen. Daarna gaan we wandelen langs Evans Bay waar we met een beetje geluk begroet worden door een kudde dolfijnen. Ofzoiets.

    (Dit dus geheel terzijde, we dwalen af van het onderwerp Starbucks)

    Tot in de bocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Btw check this out:
    http://www.peoplescoffee.co.nz/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind Starbucks echt niet lekker--

    Ik zweer bij mn ambulante koffieadam om de hoek (smorgens toch- snamiddags is ze ergens anders) die mn Ice MOcha perfect op mn smaak heeft afgesteld-- aroiii maak!))

    BeantwoordenVerwijderen