woensdag 13 april 2011

Hoeveel kost frustratie

Ik wou een Ryanair-vlucht boeken vandaag. Gezien mijn maatje in NY zit, moest ik ook iets leuks doen.
Het was al lang geleden dat ik nog eens met die charlatans gevlogen had en ik had ondertussen al heel veel verhalen gehoord, dus ik was op mijn hoede.
Bij Ryanair boeken, betekent dat er bij iedere muisklik geld uit je zakken wordt getroggeld. Ik werd er nerveus van, maar kon uiteindelijk de prijs op 66 euro houden.
En toen moest ik betalen...maar dat ging niet. Telkens ik op het knopje 'betalen' drukte, kreeg ik de foutmelding dat ik bij het 'uitgiftenummer' enkel cijfers mocht invulllen. Eerst werd ik wat geïrriteerd...die irritatie werd frustratie...maar toen werd ik er echt  helemaal zot van.
Ik haalde er collega's bij en die begrepen mijn frustratie maar konden niet helpen.
En na mijn middagpauze  probeerde ik het opnieuw, maar na twintig minuten klikken, had ik opnieuw  zin om mijn macbook met veel bombarie tegen de muur te knallen.
Maar ik wou met Ryanair vliegen en dan is internet natuurlijk 'the only way to go'. Dus belde ik het contactnummer: 1,50 euro per minuut en dat voor vijf minuten lang.
Ik wist niet dat het kon, maar ik werd nog gefrustreerder, op het gevaarlijke af. En toen kreeg ik plots een engelstalige madam aan de lijn, die me doodleuk vertelde dat een Ryanair vlucht boeken met een safari browser niet mogelijk was.
Het summum was bereikt, maar het enige wat ik kon doen was de telefoon zo vlug mogelijk neersmijten, kwestie van de financiële schade te beperken.
En ik boekte mijn Ryanair-vlucht via firefox. En het ergste is dat ik de volgende keer waarschijnlijk opnieuw met Ryanair ga boeken.
Want hoe boos ik ook was, blijkbaar was die frustratie  geen 250 euro waard. Want dat was het verschil tussen een heen-en-weertje naar Sevilla met Ryanair of met Brussels Airlines.
Maar nu vraag ik me af hoe gefrustreerd en boos je je moet voelen voor 250 euro. Of voor 400 euro, wat moet dat dan wel niet zijn? Zouden er dan gewonden vallen?

7 opmerkingen:

  1. Goed om weten want wij willen tijdens ons bezoek aan Belgie even ervan tussenuit glippen naar, zeer toevallig, Sevilla. En dachten dat met Ryanair te doen, via firefox natuurlijk...

    Groetsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik je één raad mag geven? Surf voortaan met Google Chrome. Uiterst stabiele browser die men optimaal kan synchroniseren met je gmail account. Google Agenda, Gmail, Documents, etc. Ondanks ik fervente Apple gebruiker ben, ben ik niet te spreken over noch Firefox noch Safari... Deze twee browsers lopen maar al te vaak vast en zijn vaak niet compatibel met heel veel sites, waaronder meerdere online winkels, Ryanair dus blijkbaar ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In Sevilla eens goed op de grond trappen met de hielen: een goede combinatie van schoenen, frustratie kwijtraken en tegelijk flamenco leren! Flameca chicas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, merci voor deze blog! Ik was net een reis naar Sevilla aan het boeken met Safari en kreeg diezelfde foutmelding over dat 'uitgiftenummer'. Ik begreep er niets van en werd er behoorlijk zenuwachtig van, omdat een vriendin van me tegelijk diezelfde vlucht ging boeken. Zij was al klaar en bij mij lukte het maar niet. Intussen bleven er ook nog maar 4 plaatsen over... STRESS! Uiteindelijk heeft zij voor mij geboekt, toen ik hier las wat het probleem was. En nu snel Firefox installeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Luke zei

    Bedankt voor deze blog!
    Je hebt mij zojuist een hoop frustratie bespaard!

    peace

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grmbl, lees dit nu pas, kan ook niet boeken, verschrikkelijk irritant

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastische tekst, heel leuk geschreven, maar ik hoop dat je voortaan altijd een stom pctje in de buurt hebt. Ik had namelijk hetzelfde probleem en kon mij door jou bericht redden voor de vernieling van mijn MAC. Danku wel Groetjes Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen