woensdag 6 april 2011

Central Park


Volgende week ga ik niet lopen langs de Schelde tussen Ledeberg en Merelbeke, maar in Central Park NYC. 'T is maar dat je het weet. 
Ik schrijf dit natuurlijk niet alleen maar om jullie jaloers te maken, neen ik wil ook een oproep doen naar leuke/ lekkere to do's. Of kent iemand een interessante NYC blog? 

Op mijn TO DO lijstje staat al:

- Coney Island
- Williamsburgh in Brooklyn
- Optreden Gabriël Rios in rockwoodmusichall
- Brunchen in community food en juice in Morningside Heights
- Brunchen overal waar het gezellig is
- Boekjes en kadootjes kopen in Barnes and Noble
- Een halve dag schoenen kopen in de shoe outlet op union square
- Een nieuwe lens halen bij B&H
...

Op mijn nottodonomatterwhatmijnreisgenotenzeggen- lijstje staat:

- Het American museum of natural history bezoeken (neem het gewoon van mij aan, ik wil zelfs geen moeite meer doen om het uit te leggen, irritant museum tout cour).
- In een straal van 20 m komen bij de abercrombie and fitch op 5th avenue, dit om gehoorschade (loeiharde muziek), oogaandoeningen (halfnaakte mannelijke tieners) en aantasting van de reukzin (te vergelijken met de irritante geur van een 85jarige, gewassen met eau de cologne) te vermijden.
... 

Tips? Shoot!





7 opmerkingen:

  1. Schoon lijstje al...

    Nog tips:
    * Staten Island Ferry over en weer nemen voor het beste zicht op Manhattan
    * www.bigapplegreeter.org om een halve dag gratis rondgeleid te worden door een local New Yorker (maar je bent hiervoor misschien al te laat...)
    * www.thehighline.org voor een wandeling in de hoogte
    * Rooftop cocktail bars (in sommige torens) - dure cocktails maar toch goedkoper dan ticketje voor Empire State Building en geen wachtrijen
    * Paul Auster achterna in de buurt van Prospect park, en de Brooklyn Heights Promenade
    * The Strand Bookstore (grootste 2de handsboekenwinkel ter wereld)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Century 21 bij World Trade Center mega grote "outlet" winkel. wel best vroeg gaan, want na de middag is het daar grote chaos.

    ijsjes eten bij cold stone (is een keten, maar wel super lekker!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @willem:
    - staten island ferry heb ik ook al genomen, en dat is idd een aanrader!
    - cocktail rooftop lijkt me een goed idee!
    - net een Paul Auster uit, dus prospect park en brooklyn heights vul ik aan...
    - idem voor 2e handsbookstore

    @anoniem:
    ja ik ken de century 21, ik ben er geweest in de kerstperiode, moet je niet onvoorbereid aan beginnen, :-), maar wel al leuke stukken gevonden daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zoooo hard jaloers! Ik wil ooooook! *pruillip*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook zoooo jaloers! In de jaren 90 woonden we er verscheidene jaren (we trouwden er zelfs), en toen kon ik je massa's tips geven... nu is het alweer bijna 8 jaar geleden dat ik er was, maar in de herfstvakantie vlieg ik er nog eens naartoe, met de kindjes, dus post je nog eens een stukje met jouw absolute up-to-date aanraders? De staten Island Ferry view is trouwens niet meer wat het ooit was, sedert 9/11 :-( En waar ik altijd van genoot was terrasje doen, of picknicken, in Bryant Park; de maandagavond whisky-sours of sex-on-the-beaches gaan drinken in Duplex (Christopher street) en genieten van heerlijke live Broadway-songs en impromptu zangtalenten (laat genoeg blijven, sommige moeten eerst een echte show gaan afwerken vooraleer ze afzakken); Guggenheim doe ik ook altijd, en MoMa; en lopen en/of rollerbladen natuurlijk, in Central Park (hoewel het hier langs de schelde in Merelbeke ook fijn is kan daar toch niets aan tippen!); en eentje drinken aan de boat house, of op top of the sixes; en gaan eten in Sign of the Dove (maar bestaat jammer genoeg niet meer, eens B.cafe proberen?); en de Strand, en de Barnes and Nobles, tot middernacht op zaterdag in boeken neuzen, en en en :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig! Ik volg je blog al een tijdje en wie weet loop ik je hier tegen het lijf in de stad die ik sinds 2009 mijne nieuwe 'home town' mag noemen!
    Ik heb ook nog wel een aantal tips:
    - Williamsburg stond al op je lijstje en is 1 van onze favoriete buurten. Ga zeker eens een kijkje nemen in Artists & Fleas (http://www.artistsandfleas.com/), blijkbaar kan je heerlijk eten in Roberta's (Bushwick) of Juliette. Aperitieven is leuk in de Surf Bar. Het zicht vanop de Pier op North 6th is ook echt de moeite en voor een leuke (rommel)markt moet je op zondag 'at the edge of the East River, between N. 6 + 7 St., in a lot just south of gorgeous East River State Park' zijn.
    -Het Highline park is absoluut de moeite en het leukste is om daarvoor lunch te gaan halen in Chelsea Market en te picknicken op de Highline. De sushi is er heerlijk!
    -Een andere leuke wijk is de Lower East Side. Het LES tenement museum is een absolute aanrader! In deze wijk vind je ook heel veel leuke brunchadresjes zoals Freeman's, Peel's, The Stanton social(french onion soup dumplings!!). Dichtbij in de East Village is er een zalige cocktailbar in Cubaanse stijl (Cienfuegos).
    -Als je van vis houdt, is Mary's Fish camp in de West Village een leuke tip! Vegetarisch eten is echt hemels in Candle 79 in de Upper East side!
    Hopelijk was Gabriel Rios de moeite, wij zagen hem vorige maand nog aan het werk in de Rockwood music hall!
    Veel plezier in deze geweldige stad!
    groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Charlotte, hoe cool... wonen in New York. Zegt de thuisblijver die zelfs niet op vakantie gaat naar NY... dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen