dinsdag 5 april 2011

Groepsfoto



Ik werk op een vrouwenwerk, dertien vrouwen en vier mannen, ik moet er geen tekeningetje bij maken. Soms is dat wel eens een gekwetter van jewelste. Zoals vorige week toen we naar buiten werden geduwd voor de tweejaarlijkse groepsfoto. 15 vrouwen op een foto krijgen, dat is vragen om problemen. Eerst was er file voor de spiegel en hier en daar paniek dat het haar niet goed lag of het hemdje misschien toch wat tuttig zou lijken op die groepsfoto.
En toen werd de foto genomen en werd hij doorgemaild naar alle collega's.

Zot werd de fotograaf van dienst, helemaal zot, toen mijn collega's één voor één zijn bureau binnendruppelden om te zeggen dat ze eigenlijk 'niet pakken op foto'.

Maar 'ik pak wel op foto hoor' en mijn schoenen staan er ook op, mijn witte schone. Ik had nagedacht voor ik naar het werk vertrok, 'pakken op een foto', dat is kwestie van organisatie en de juiste voorbereiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten