zondag 3 april 2011

Ledeberg

Ik woon hier nu 10 maanden, in Ledeberg.  En ik vind het hier super. Ik ben dichtbij de Colruyt en den Aldi. Ik heb bakkers, beenhouwers in mijn straat. Ik haal mijn lievelingsgerecht bij frituur Luc op de hoek en zelfs als ik ziek ben kan ik kiezen, 10 stappen of 12 stappen naar de twee dichtstbijzijnde apothekers.
In 7 min. sta ik met mijn fiets aan het Sint-Annaplein. En in 1 km met mijn auto aan de oprit van de E17.
Ik heb een looptoerke langs de Schelde naar Merelbeke en ik kom hier eigenlijk met iedereen overeen.
Het carnaval is folklore en alhoewel Ledeberg soms eens smalend de Ledebronxs wordt genoemd, ben ik toch eens vriendelijk ontvangen in het Turkse vzw hier op de hoek. Een afgebroken fietssleutel in het slot en nog geen minuut later stond er een Turk met slijpschijf aan mijn deur ‘Aiaiai met hamer niet goed é juffrouw, slijpschijf beter’.
En ook hier, een Turkse man verschilt niet zoveel van de Vlaamse vent, die willen hulpeloze vrouwen helpen.

Maar soit, je hebt het vast al door, deze ode aan Ledeberg is té mooi om waar te zijn. Het is hier niet allemaal peis en vree. Er heerst hier naar mijn gevoel 1 groot probleem. En dat is stront, heel veel stront, van honden.

Elke zondag is er markt op het Ledebergplein en dat brengt veel bezoekers met zich mee, en die bezoekers brengen hun hond mee. En die laten die hond dan kakken voor mijn raam, of zoals vorige week OP mijn dorpel.
Alé serieus, ik kan misschien een bordje hangen ‘Opendeur, doe uw behoefte anders IN de living’.

Tegen dat ik op zondagmorgen buitenkom zijn er al 10 buggy’s door de drol gereden, of nog erger, heeft er nog een viervoeter die zijn territorium niet wil afgeven er nog eens bovenop gekakt.

Het is niet mijn ideale begin van een ZONdag. Dus nu zou ik graag zo een wit geschilderd hondje voor mijn deur willen. In de hoop dat dit de beestjes niet aanmoedigt. Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn? Of heeft iemand witte verf over en een beetje tijd?

Maar Ledeberg ’t is machtig, ik wil hier niet meer weg.

6 opmerkingen:

  1. Hmm, dat verhaal klinkt bekend :-)
    Het was toch niet weer van dat?!?
    Valérie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen vandaag niet Valerie! 1op2 zondagen heb ik prijs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het heeft een officiële naam zie ik, de antihondenpoeptegel
    es informeren

    http://www.ivago.be/antihondenpoeptegel-waarschuwt-voor-boete.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. centrum gent is dat just van het zelfde, stront, braaksel (vrijdagochtend vooral) en soms ook overbodig speeksel tegen mijn ramen.....plezaaaaaaaaaant

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ugh! Zo voos! Aan het station ook geregeld fluimen in de kleuren van de regenboog met braakneigingen van mijnen twege. Niets zo aangenaam als kak, kots en fluimen in de ochtend *kokhalst*. Is er in Gent ook geen 'strontraper' in dienst? Die man/vrouw heeft zo een stofzuiger op de rug. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tekent toch gewoon zelf zo'n tegel. Hoe moeilijk kan dat zijn, een kakkende hond in een strop?

    BeantwoordenVerwijderen