woensdag 9 februari 2011

Werkplek


Je besteedt een groot deel van je actieve leven op de werkplek, dus is het logisch dat wanneer je thuis komt, datzelfde werk nog een poosje in je kop zit, en dus ambeteer je je huisgenoten met gemekker over het onuitstaanbare slurpen van I., over de ‘hoe-kreeg-die-een- diploma’ -incompetentie van A., of over  ‘het-is-nu-eenmaal-overal- crisis’ excuus van je baas.

En als luisteraar maak je je daar een voorstelling van. Net zoals je dat doet wanneer je een boek leest. Je verbeeldt je dingen en je ziet het zo voor je: de tegenpruttelende koffiezet, het veel te krappe eiland, en de lelijke collega met sik

Dus dacht ik, zou het niet eens leuk zijn om die werkplek ook werkelijk te gaan bekijken, zodat je bij het volgende verhaal meteen kunt anticiperen?
 En zodoende kan je die vriend(in) met een natuurlijke aanleg voor overdrijven ook wat dimmen.

Dus namen we een snipperdag om E. te bezoeken in Lier... op haar werkplek... met de bedoeling die goed te aanschouwen.
Om 9 uur ergens toekomen, dat is niet aan ons besteed, dus gingen we tegen de lunchpauze, zodat we na een gedegen en kritische blik op de collega's van E., E. konden meenemen naar Ezili, haar favoriete lunchadresje.

En na een lekkere Gipsy Bloom zetten we E. weer af bij de collega's en gingen wij shoppen en rondslenteren in Lier. We waren wel zo vriendelijk om haar om 17h weer op te pikken en haar een after work drink te trakteren in 't Goed Voorbeeld,  om haar daarna te vergezellen op haar dagelijkse pendeltocht naar Gent.

Perfecte dag, en voor herhaling vatbaar zo een werkplek-bezoekje. Wie werkt in Aalst of Maldegem? 


3 opmerkingen:

  1. vanwaar Maldegem? Ik woon in Eeklo en heb familie in Maldegem, vandaar mijn nieuwsgierigheid ;-). grtz, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Schoenen en andere Kwesties,

    Ik ben een jongen F., niet al te klein en zonder sik, met 5 collega's, namelijk P., T., L., V. en X. Ik werk wel niet in A. of M. maar in S. Opruimen is niet mijn sterkste kan maar ik heb er wel geen schuldgevoel over.

    Komen jullie eens langs?
    Ciaokies,
    F.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Elke: Maldegem spreekt gewoon tot mijn verbeelding, ik ken er ook niemand, heb dus ook geen reden om er es naartoe te gaan of net daarom weer wel :)

    @ Frederik, Filip, Franky,... uit Mariakerke, Merelbeke, Merendree,... we komen graag eens langs,... maar waar moeten we wezen: Steenokkerzeel, Schuiferskapelle, Sint-Kwintens-Lennik,...? Let us know

    Bieke

    BeantwoordenVerwijderen