donderdag 10 februari 2011

Flashback

Ik had een flashback vandaag, een flashback naar de verbouwingen en dat is niet zo een leuke flashback. 

Want die verbouwingen, dat was niet de meest leuke periode uit mijn leven. Allemaal stof en vuil, allemaal veel geld,  allemaal stress omdat het niet vooruitging, en ieder weekend alleen met een terrible-two peuter en een pasgeborene. 

Maar vandaag besefte ik dat er nog iets niet leuk was aan die periode. In de verbouwingsperiode voelde ik me steevast dom.

Ettelijke keren heb ik mannen binnengelaten die me vragen stelden over EPDM,  isolatiewaarden, mogelijke koudebruggen en andere dingen waar ik geen jota van snap. 

Al die keren antwoordde ik vriendelijk dat mijn 'man' (zo noemde ik mijn lief in de tijd) over enkele ogenblikken thuiskwam en of ze geen koffietje wilden.

Maar erger was het als ik toch wilde meespelen met de mannen en vol overtuiging antwoordde op hun moeilijke vragen. Zoals vandaag, toen de man van de zonneboilers vroeg of er een houten of een betonnen bedekking onder ons dak lag en ik heel fier 'beton' antwoordde. Tot mijn 'man' thuiskwam en begon over de houten constructie onder het dak.

Been there, done that.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten