maandag 31 januari 2011

Spelotheek (deel 2)


'T was een serieuze vergadering en ook een belangrijke, ik moest mijn hoofd erbij houden want er ging veel van af. Op de koop toe was de voertaal Frans.

En toen trilde mijn gsm.. en drukte ik hem uit. En toen trilde hij opnieuw en drukte ik hem opnieuw uit.
En toen trilde hij voor een derde maal en nam ik op. Want dat betekende vast dat mijn kind een bijna-dodelijk accident had gehad op school. Maar het was niet meester P. dus er was zeker niets aan de hand met mijn dochter. Het was de spelotheek.

En daar zat ik dan, weggedraaid van de vergadertafel na ‘ja, hallo’ gefluisterd te hebben, te luisteren naar de madam van de spelotheek. Dat er bij dat playmobilsetje iets ontbrak, namelijk een klein knopje om de sluier van het playmobilvrouwtje aan de linkerkant te bevestigen aan het hoofd.

Ik fluisterde dat ik het in orde zou brengen maar dat was blijkbaar niet genoeg, er volgde een preek.  En toen fluisterde ik opnieuw dat ik het heel zeker binnen de week in orde zou brengen en was de madam tevreden met mijn antwoord.

Maar het kwaad was geschied, het belangrijke punt 5 van de vergadering was afgerond en we zaten aan de varia’s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten