dinsdag 1 februari 2011

De trein van 4h39

Ik heb deze morgen om 4h39  de trein genomen.

Reden daarvoor is dat ik naar Fulda moest. Tjah, mijn schoonbroer moet voor zijn werk naar Argentinië, mijn vriendin naar China en ik, ik mag naar Fulda. Fulda is een stad heel ver in Duitsland alwaar ze van die witte huizen hebben met houten balken aan de buitenkant zoals in de Heidi-tekenfilm en waar ze ook veel bier drinken. Tot zover mijn oplettendheid tijdens de uiteenzetting van mijn collega-gastheer tijdens het diner.

Maar dus nam ik om 4h39 de trein en tegen mijn verwachting in zat die helemaal vol. Ik wist wel dat er mensen zijn die elke dag op zo een onmogelijk uur beginnen werken, want ik ben zelf ook nog verschillende zomers om 5 uur 's morgens begonnen met doppen draaien op de shampooflessen van de Yplon... maar dat de trein zo vol zou zitten, daar verschoot ik van.

Ik voelde mij wel een beetje een buitenbeentje zo op die trein van 4h39, want mensen van de vroege trein,  die kennen elkaar. Elke morgen vroeg opstaan dat schept immers een band.
En dus werd ik wat raar bekeken toen ik zonder schroom probeerde plaats te nemen op een plaats  die er leeg uitzag maar eigenlijk gereserveerd was voor collega Y die pas in Dendermonde opstapte maar ook bij de collega's uit Lokeren wou zitten. 

Maar nog voor Dendermonde was ik aanvaard, die mensen van de vroege trein dat zijn joviale madammen en meneren.
Als ik ooit nog eens in een jobcrisis zit, moet ik mijn criteria misschien herzien, in Brussel werken kan misschien nog meevallen... op voorwaarde dat je aanvaard wordt op de trein van 4h39 natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten