donderdag 27 januari 2011

Chocomousse


Het is even spannend geweest, zo de dagen tussen bestelling en ontvangst, maar het is goed afgelopen, het broekpak bleek te passen op één voorwaarde… dat er geen gram meer bijkwam.

Het uiteindelijk doel van het broekpak is immers aanwezig te zijn (met mij erin uiteraard), op een trouwfeest, nu zaterdag.

Twee weken niet verdikken dat was niet meteen onhaalbaar, ware het niet dat er een skivakantie in gepland was deze week.
Al zou de term eetvakantie hier beter geplaatst zijn, want er wordt eerlijk gezegd bitter weinig geskied. Oké, er zijn 2 min - 1-jarigen aanwezig, en twee 80 - plussers, maar ook de twintigers en dertigers, inclusief mezelve, zijn meer aan tafel terug te vinden dan op de skipiste.  
 Maar het is dan ook ongelooflijk lekker en plezant zo aan tafel.

Het enige nadeel is natuurlijk dat je er dikker van wordt, van al dat eten. En hoewel ik in het begin van de week nog heel hard mijn best deed om het aantal calorieën dat ik per dag naar binnen speelde ook weer kwijt te raken, is het kwaad geschied.

Want veertig baantjes zwemmen en weigeren de lift te nemen dat compenseert één chocomousje, maar niet het chocomousje  van T., die al genoeg gegeten had en het dan maar aan mij gaf en zeker niet ook nog eens dat van L., die niet houdt van zoet. 

En op de koop toe is het vanavond buffet en heb ik er geen idee van of 4 km stappen met een dochter van 15 kilo op mijn rug nu gelijkstaat met één keer mijn bord vullen of twee keer.
En dus ben ik gestopt met mijn compensatiegedrag en zal ik zaterdag zo rond 19u waarschijnlijk eens goed vloeken dat de terugzendtermijn van 14 dagen net verstreken is.

1 opmerking:

  1. Het is te hopen voor lief en kids dat je zaterdag in dat broekpak bent geraakt..hihi
    En gelukkig voor jou dat ik heb kunnen helpen! Het waren toch drie halve desserten minder dan

    BeantwoordenVerwijderen