woensdag 26 januari 2011

Sauna

Er is een sauna aan het hotel, zalig is dat zo een zweethutje, zeker als je je daarna in de sneeuw kunt rollen.  Maar in een sauna zit je natuurlijk altijd zonder kleren en als een kwart van het hotel bezet wordt door je eigen familie, moet je natuurlijk wel leren leven met het feit dat je af en toe een bekendje tegenkomt in z'n blootje. 

Gelukkig lijkt de mannelijke helft van de familie D. niet van sauna te houden. En dat is een opluchting, want zeg nu zelf, je komt toch liever een tante tegen in de sauna dan een nonkel?
En voor de rest zijn de sauna-deelgenoten onbekende Zwitsers, dus het laatste van mijn zorgen. 

Dat dacht ik dus tot ik gisterenavond in mijn schoonste zwarte kleedje het restaurant binnenkwam en daar vriendelijk begroet werd door een Zwitser; een begroeting met een duidelijke blijk van herkenning. ‘Waar zou ik jou van moeten kennen?’, dacht ik en een fractie van een seconde later... ‘De sauna, juist ja..’

1 opmerking: