dinsdag 31 augustus 2010

Ouderschapsverlof (deel 2)


‘T is gedaan…. het ouderschapsverlof. Maar nog niet helemaal… Want ik heb nog 5 maand staan en als ik dat goed doseer kan ik er dus nog enkele jaren van genieten. En als die 5 maand op zijn, maak ik gewoon nog een kleine… of is dit geen goed idee?

En iedereen maar zeggen dat dat niets voor mij is, huisvrouw zijn. ‘Huisvrouw’ is my middle name. 

Mijn nieuwe hobby’s zijn: pudding maken (want ik doe niet mee aan die cupcake-hype en taarten zijn veel te veel werk), verstoppertje spelen in de tuin, zorgen dat het eten van mijn lief klaar is als ie thuiskomt en mijn boeken volgens kleur sorteren in de boekenkast.

Maar helaas, waarschijnlijk zal ik vanaf morgen geen tijd meer hebben voor deze nieuw verworven vaardigheden en verval ik weer in mijn oude gewoontes: couscous maken (is in 4 minuten klaar), mijn kinderen zich laten verstoppen en dan doen alsof ik hen zoek terwijl ik eigenlijk mijn huis opruim, zagen dat ik te veel moet doen in het huishouden terwijl ik eigenlijk niet kan klagen en alles in de kast proppen zodat het lijkt alsof ik alles onder controle heb.

Zolang er maar afwisseling is in het leven…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten