vrijdag 2 januari 2015

Gelukkig nieuwjaar en een goed voornemen

Het begon met die bril, zo een bril met dikke ronde glazen op het hoofd van een vijfjarige. Schattig, zeiden de mensen rond ons, en wij moesten eens lachen maar waren content dat het kind weer zag.
En toen vielen haar tanden uit, eerst de voorste zoals het hoort. Lief,  zeiden de mensen rond ons, en we lachten nog meer.
Maar de bril lag vorige week  op de grond en mijn lief stapte erop. En nu is het dus een bril geworden die met duc tape aan elkaar hangt.
Maar het is niet alleen die bril, het is ook de fantasie en haar voornemen om in 2015 te leren vliegen.

En vandaag liep er dus een kind in mijn hof, zonder tanden, met een ductape bril en met zelf gefabriceerde vleugels van karton.

En ondertussen  stond ik voor de spiegel en vroeg ik me af of die bruine schoenen wel pasten bij die jeans.

Misschien is dat wel mijn voornemen voor 2015, Een beetje meer op mijn dochter gaan lijken, maar liefst zonder duc tape.

En voor jullie, all the best!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten