dinsdag 9 september 2014

Pretbedervers II

Het zag er nochtans goed uit gisterenavond. Ik had een plan. Ik zou eens nutteloos zijn. Na 2 maanden constant door mijn huis te crossen als een wilde zot met een cursus in mijn handen, ging ik nu eens niets doen. Ik zou in de zetel liggen en nutteloze tv-programma's kijken. En ik ging dat doen in het gezelschap van een fles wijn.  Maar toen was er die trees op tv. Die trees die zei dat je buikomtrek maar 80 cm mag zijn. Mijn intern alarm ging af, want ik weet dat 80 cm niet veel is, dat is minder dan een meter, dat is zelfs minder dan 3 meetlatten achter elkaar.
En dus sprong ik uit die zetel, mat de bewuste buikomtrek, en mat ze nog eens en nog eens en nog eens.  Want het zat niet onder de 80 cm, die omtrek.

 Al 34 jaar loop ik dus rond  in de veronderstelling dat ik toch wel veel chance heb met mijn metabolisme, maar dat metabolisme zat dus in het geniep gevaarlijk vet op te stapelen op mijn buik. Hoe naiëf kan een mens zijn.

Ik moet u niet vertellen dat het niet meer zo goed ging met mijn humeur. En die fles wijn die dat kon verhelpen, die durfde ik zelf niet meer aan te raken.

Vanaf nu drink ik dus glazen water in mijn zetel. Gezellig dat het hier zal worden, u hebt er geen benul van.


3 opmerkingen:

  1. Troost u. Mijn BMI is ook prima. Ik was dus al bij al gerust, al heb ik altijd gevonden dat een paar kilootjes minder beter zouden zijn. Maar nu spurtte ik dus ook om mijn lintmeter om dan vast te stellen dat ik net als jou ook boven de 80 cm zat. Dikke kater (zelfs zonder alcohol).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 80 cm, wat een zever. Mevrouw Van Treseghem kan me niet overtuigen met haar arbitraire maatstaf die zogezegd voor alles en iedereen moet werken. Daarbij, we gaan eens een klapke doen met mevrouw De Tresere over een paar jaar. Nah.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van die bmi trees moest ik al lang op dieet, maar van die nieuwe 80cm trees mag er nog een chocolaatje bij. :) Dus van mij mag die nog even blijven.

    BeantwoordenVerwijderen