dinsdag 8 april 2014

Wat had ik moeten doen, dan?

'Ja, wat had ik dan moeten doen'. Dat had ik willen zeggen tegen die flik die blijkbaar naast me reed, me heel boos aankeek op de E17 al waar ik aan 50 per uur over het viaduct reed. Ik had net een bericht ingesproken op de voicemail van mijn lief, dat ik te laat ging zijn en dat hij de oudste moest gaan halen, want er was maar opvang tot half zes.
Ik weet het antwoord, ik had me op de pechstrook moeten zetten, of neen dat mag ook niet. Ik had de eerste afrit moeten nemen 15 km verder om  te stoppen en even te bellen. Of ik had moeten weten dat er file ging zijn, ik had niet mogen denken dat het rustiger was op de baan tijdens vakanties. Of ik had mijn geld moeten besteden aan een smart phone waarmee je 'zonder handen' kunt bellen in plaats van aan een paar pumps.
Ik bereid me alvast voor op een bezoekje aan het Gentse gerecht, of doen ze dat met gewone boetes, dergelijke overtredingen? En trouwens, hoe bewijzen ze dat eigenlijk dat ik aan het bellen was? Pakken ze daar een foto van of is dat woord tegen woord en is er een mogelijkheid om te zeggen dat die flik zich zeker moet vergist hebben? Of heeft een flik altijd gelijk?


1 opmerking:

  1. Voor 20 Euro koop je iets dat je in de aansteker stopt en waarmee je handenvrij kunt bellen, werkt met Bluetooth via je autoradio

    BeantwoordenVerwijderen