zondag 2 februari 2014

Schoenenplan

Eindelijk was het zover. De ideale gelegenheid om eens louboutins te kopen, kruiste mijn pad. Mijn kleine broertje gaat trouwen. En kleine broertjes die trouwen dat vraagt om een nieuwe outfit. Eén twintigste van het outfitbudget zou aan stof voor een kleedje worden besteed en het andere deel dat was voor de schoenen.  Als een 6-jarige communicant begon ik aan een spaarplan. Voor nauwelijks 9,5 euro per week, had ik in augustus op 12 cm echte louboutins kunnen lopen.
Had ik mijn verjaardagsgeld niet aan Marlies Dekkers gegeven, ik had ze voor  8 euro per week.

Het spaarplan liep op wieltjes, de zoektocht naar het perfecte model iets minder maar ik had nog zeeën van tijd.
Tot mijn lief  er tijdens mijn dagelijkse sessie internet-schoenen-staren terloops eens vroeg of ik wel wist dat mijn broer zijn trouwfeest op een boerderij doorging. In een tent weliswaar, op een houten vloer, maar toch... Veel kans dat er ergens die dag een klein traject was dat niet overbrugbaar ging zijn op 12 cm louboutin.

En nu slaat de twijfel toe, toeme toch, het plan lijkt al lang niet meer zo strak als vorige week. Een jaar lang sparen om ergens languit op je bek te gaan.... misschien  dan toch liever een duurder stofje voor het kleed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten