dinsdag 24 september 2013

De naam

Laten we het simpel houden, zeiden mijn lief en ik acht jaar geleden toen we voor het voldongen feit stonden dat het kind in mijn buik een naam zou nodig hebben. Vier letters, dat was meer dan genoeg. Sommige hadden die vier letters misschien in een andere volgorde gezien maar alles went, ook de namen van Stubru-presentatrices. En voor de tweede wou ik zelfs voor de drie-letter-naam gaan, maar  mijn lief trok uiteindelijk aan het langste eind en het werden er weer vier.

En toen wou het jongste kind met de vier-letter-naam op balletles. Balletlessen gaan mee met hun tijd en inschrijven gebeurt online met der welbekende verplichte veldjes. En een week later kreeg ik bericht. Gelukkig, er was nog plaats. Maus kon vanaf nu elke zaterdag op balletles. Gelieve voor Maus een balletkostuumpje te kopen en Maus kon ook maar deelnemen als ik de nodige centen stortte.
Maus dus... Vier letters maar en ik was er  in geslaagd  de naam van mijn eigen dochter verkeerd te spellen in dat moderne internet- veldje.
Maar het ergste moet dus nog komen. Dat zal ongetwijfeld zaterdag zijn, als ze daar staat tussen die 20 kleuterballerina's en ze kleuternaampjes afroepen.
Gelukkig zit ik dan ergens in een cafetaria achter een grote koffie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten