zondag 21 oktober 2012

Reclame

Sommige dingen zijn creepy. Bart De Wever bijvoorbeeld, die burgemeester gaat worden... of de reclame op mijn laptop. Van die gepersonaliseerde reclame, die speciaal voor jou bedoeld is, daar krijg ik soms een beetje rillingen van.
De schoenen ben ik al gewend, ik hoef maar een of andere pagina te openen of daar zijn ze. Ik kan er nog altijd niet bij hoe ze weten welke schoenen ik gekocht heb en welke ik leuk vind, maar bon ze slagen er wonderwel in. Ik ga er niet moeilijk over doen, ik ben immers begonnen met mijn zielenroerselen op het net te gooien met een alter ego als schoenen-addict.
Maar met die reclame op facebook heb ik meer problemen. Dat zijn ofwel 'relatiebureaus' ofwel 'vermageringstrucjes'.

Ik zie het al voor me hoe iemand in Silicon Valley godsganse dagen profielen zit te bekijken om dan gepaste reclames te zoeken. En bij mij zegt ie dan waarschijnlijk: 'Daar mag een kilootje of drie af'...
Of zoiets, neen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten