vrijdag 19 oktober 2012

Slaap


Ik volg een opleiding timemanagement. Voor u begint te denken dat ik het stresskonijn van mijn werk ben, dat af en toe eens  flink door het dak gaat en daardoor van zijn baas een verplichte opleiding moet volgen….. ik volg een collectieve opleiding… met al mijn collega’s. En geloof me er zijn er die het meer  nodig hebben dan ik.

Maar ik heb wel degelijk een timemanagementprobleem. Ik verspil tijd, ik verspil massa’s tijd… 's nachts.
De laatste nachten slaap ik immers niet, maar lig ik. Liggen, dat is pure tijdsverspilling. En tegenwoordig lig ik zeker een uur of 10 per etmaal, onder het motto, hoe langer ik lig, hoe meer kans ik heb om toch in slaap te vallen.
Helaas wijst de praktijk uit dat dit niet het geval is.
En dus lig ik daar, terwijl ik zoveel nuttige dingen zou kunnen doen: de strijk, de afwas, mijn huiswerk. Volgens mij kan ik in 10 uur tijd de ganse bureau inclusief fotodoos opruimen of zelfs de badkamer schilderen. Maar ik zou ook leuke dingen doen: een ganse garderobe naaien voor mijn dochters of een stapje zetten bijvoorbeeld. Op voorwaarde dat er nog andere leuke insomnialijders bestaan natuurlijk.

Maar dat doe ik dus allemaal niet, ik verspil dus gewoon tijd, al liggend. En als tijdsverspilling nu het enige probleem was dan zou ik daarmee kunnen leven. Maar dat andere neveneffect van niet-slapen is erger.  Al eens 48 uur wakker gelegen en dan een standpunt proberen te schrijven over ‘Botanical Health Claims’ of erger dat standpunt gaan verdedigen ergens in een commissie in Brussel. Ik zweer u, er zijn leukere dingen.

Maar 't goede nieuws is, vanavond kan ik nog een keer proberen iets te doen aan mijn tijdverspilling. En morgen opnieuw.
Kansen die ik krijg, niet te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten