zondag 7 oktober 2012

De 65-plusser

Een diploma erbij willen, dat betekent inboeten op vrije tijd. Het weekend dat wordt hier tegenwoordig met 25% ingekort. De zaterdagochtend sta ik vanaf nu in een labo. Feit dat er vooral met eten geƫxperimenteerd wordt, maakt het allemaal minder erg. Bovendien is het uur van opstaan hier sinds zes en een half jaar toch elke dag hetzelfde, of het nu maandag, zaterdag of zondag is.

Maar het was wel al even geleden dat ik me de zaterdagochtend om half acht buiten begaf. En wat me nu al die twee zaterdagochtenden opvalt is het aantal 65-plussers dat dan al op de been is. In hun deurgat, op de fiets of te voet, ik passeer er elke zaterdagochtend een stuk of vijf op mijn weg naar de autostrade.
Heeft iemand een idee waar die heen gaan? Zijn er op zaterdag geheime bijeenkomsten waarvan ik pas op de hoogte zal worden gesteld als ik zelf de 65 gepasseerd ben? 

3 opmerkingen:

  1. Als ik op zaterdagmorgen om 7u30 vertrek naar het werk, kom ik vooral zatte studenten tegen en eens op de E17 richting Kortrijk heel veel Noord-Fransen, jonge gasten, bakske vol en die rijden super traag. En die gaan zeker niet naar hun werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de 65-plussers kijken uit naar de 65-minners die er in de week niet zien omdat die op hun werk zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gaan allemaal naar den Delhaize hier bij ons, waardoor ik moet zigzaggen tussen babbelaars en lang moet wachten aan de kassa.

    BeantwoordenVerwijderen