woensdag 26 september 2012

De heks en Mary Poppins

"Dat is hier toch allemaal goed geregeld in Vlaanderen".
U zou mij ervan kunnen verdenken ook ergens op een verkiezingslijst te staan en alvast de slogans voor in mijn filmpje te oefenen, maar het is eigenlijk gewoon wat ik dacht toen ik gisteren constateerde dat het kind niet wagenziek was maar één of ander hardnekkig virus had opgelopen. Een kind dat twee dagen niet gegeten heeft en zwarte kringen onder haar ogen heeft, stuur je niet naar school. Maar dat zorgt al eens voor problemen want die school die dient ook een beetje om op de kinderen te passen als je moet werken.  Gelukkig is er dan de kinderoppas voor zieke kinderen. Je belt naar die vriendelijke meneer en de volgende dag staat er hier een vriendelijke oma voor de deur met een tas vol spelletjes.

Maar helaas, er is ook een beetje een keerzijde, het kunnen niet allemaal lieve vrouwtjes  zijn natuurlijk. Laat ons zeggen dat de zieke-kindjes-oppassen een perfecte weerspiegeling zijn van de maatschappij en dat er dus helaas ook enkele heksen tussen zitten. Maar dat weet je niet vooraf, dat weet je pas als ze voor de deur staan en je totaal gestresseerd bent omdat je te laat zal komen op het werk en nog al die papieren moet invullen.

De heks, die hebben we hier al eens gehad, gelukkig was het kind toen nog zo klein dat ze geen onderscheid kon maken tussen heksen en lieve oma's en al lang content was als ze af en toe een fles melk kreeg. De heks ontpopte zich vooral toen ik thuiskwam en ik een preek kreeg over slechte opvoeding en gebrek aan kennis over kruidenmengsels die veel beter zijn dan aerosoltoestanden.

Maar bon, aangezien die hier dus al eens gepasseerd is, hoop ik dat Mary Poppins morgen voor de deur staat. 




En misschien ruimt ze ook de rommel op met een vingerknip. 

1 opmerking:

  1. Wij hebben ooit zo'n oppas gehad die nadat ik meldde dat mijn kind zwaar bronchite had (en dus problemen met ademen)vroeg:" Stoort het als rook?"

    BeantwoordenVerwijderen