woensdag 15 augustus 2012

Semaine Marginale

We doen hier een beetje van 'semaine marginale' deze week. De enige man in ons gezin is er namelijk even niet. En drie vrouwen alleen, dat neigt nogal vaker eens naar decadentie. Zeker als die twee andere vrouwen ook een deel van mijn genen hebben. De marginaliteit uit zich vooral in het voedingsgedrag. Stonden deze week op het menu als avondeten: oliebollen, oetker-pizza, macaroni uit een pakske, witte sandwichen die tien weken goed blijven. Het was niet alleen wat we aten, ook een beetje hoe en waar wat lichtelijk 'marginaal' kan genoemd worden : op de drempel van het eendjeskraam op de plaatselijke kermis, in de zetel, voor de tv, vanachter in de auto....

Het waren allemaal beslissingen uit praktisch oogpunt, die me heel veel tijd en energie bespaarden en ervoor zorgden dat alles hier efficiënt verliep. Zeg nu zelf, twee kinders die voor de tv pizza eten, dat spaart bakken tijd en zorgt voor rust in huis. Je moet daar niet moeilijk over doen, geen gedoe over groenten eten en veel minder gevaar dat ze uit frustratie elkaars kop inkloppen of 'stommerijk' naar elkaars hoofd slingeren. Gewoon rust dus.

Alvorens een toevallige lezer hier wil beginnen leuteren dat het echt geen tijd kost om verse groenten klaar te maken of hoeveel beter een spelletje memory is dan de tv, het is maar tijdelijk. Volgende week ram ik de discipline er wel weer in. En bovendien hebben mijn kinders  de meerderjarige leeftijd voor 'semaine marginale' bereikt. Ik zal heus nooit papflessen vullen met cola of het groentepapje van een peuter vervangen door een frikandel.

En bovenal... ik heb mijn grenzen. Een worstenbroodje bijvoorbeeld, dat komt dan weer niet binnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten