maandag 13 augustus 2012

Olympische spelen

Ik ga dat toch een beetje missen, die Olympische Spelen.  Ik ben geen sportfreak, verre van maar om naar het synchroon duiken te kijken  en dat schoon te vinden moet je vooral geen sportfreak zijn. En menig insomnia-lijders zullen het met me eens zijn dat er niets rustgevenders is dan een herhaling van een potje tafeltennis. En ik heb genoten van die eerste zwemweek, een mannelijke torso is zelfs nog schoner dan twee chinezen die samen salto's maken. Het trampolinespringen, vond ik dan weer spannend, het leek wel of ik naar videodinges zat te kijken, de helft van die kerels sprong er na drie keer naast.
Mijn dochter die vond het ook schoon, dus heb ik haar meteen een opdracht gegeven, ze mocht een sport kiezen die er het leukst uitzag. Van een pedagogisch project gesproken.  Het was trouwens ook een riskant project, zeker toen ik haar mond zag openvallen bij de salto-ende chineesjes. En even stond mijn hart stil toen ze vol trots kwam vertellen dat we een medaille hadden met het karabijnschieten.
Maar, het valt wreed goed mee het is-tromgeroffel- turnen geworden.
Let maar op over een jaar of acht, wie er aan die baren zal hangen!
Ik zet haar alvast op dieet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten