woensdag 11 januari 2012

Ik de naaiseut

Een early-adapter kun je me bezwaarlijk noemen, eerder het omgekeerde, al weet ik niet welke hippe term daarvoor gebruikt wordt. Tegen dat ik op pensioen ga, zal ik misschien ooit eens twitteren en vlak voor dat pensioen schaf ik me misschien wel eens een Ipod aan.  Maar 'adapting' doe ik wel, het is niet dat ik een conservatieve trut ben of zo.
Maar dus ook zo met de naai-hype, eerst zag ik ze voorbijkomen, en toen na de storm, als de grote massa al aan het naaien was, begon ik er ook mee.
Maar wat ik niet wist,  is dat naaien zo verslavend is. Elke avond zit ik dus aan dat machien.
Het gereutel van het ding maakt me op één of andere manier zen.  Ik laat verdorie slaap om naar dat gereutel te luisteren. En dat terwijl ik me voorgenomen had om' Congo', 'The Shock Doctrine' en 'In Europa' te lezen.

Ik ben dus goed bezig een echte naaiseut te worden. Bijna letterlijk dan, want ik heb al een ganse collectie seutekleren gemaakt. Ongewild, want vooraf in mijn hoofd zien ze er altijd iets hipper uit. Maar ik vind dat niet zo erg, seuten hebben ook kleren nodig, ik geraak ze wel ergens kwijt...
En nu zijn de vriendinnen ook allemaal aan de naaimachien.
Een pintje gaan drinken op het nieuwe jaar, maar neen, afspreken aan de keukentafel en naaien, ja.
Benieuwd waar dat gaat eindigen, ik houd mijn hart al vast.

4 opmerkingen:

  1. Ik had het ook nooit gedacht van mijzelf, maar ik ben ondertussen ook al lid van 2 creatieve haak-, naai- en breiclubjes. En dat terwijl ik op school een absolute nul was in de naai-, brei- en haaklessen.
    Maar die avonden onder vriendinnen zijn dan ook veel gezelliger dan de lessen op school toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Lies: ik herinner me precies dat Elke in het derde leerjaar tijdens het naaien van de kruisjessteek op een turnzak, de zak aan haar rok naaide...

    Besluit: ge leert niet alles op school :-)

    Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je 'In Europa' laat vallen, kan je gerust in die tijd een hele garderobe bijeen naaien.

    BeantwoordenVerwijderen