donderdag 12 januari 2012

Jouw voornemens


Akkoord, het is een beetje zoals vijgen na Pasen. Maar als je nog nieuwjaarsrecepties mag houden tot eind januari, dan mogen we sommigen onder jullie ook nog aan een goed voornemen helpen.

Aangezien ik geen kinders heb bij wie ik rode mutsen op hun kop kan zetten, het mij ook ontbreekt aan een schone kerstboom en ik evenmin een kat of een hond heb aan wiens oren ik kerstballen kan hangen, offer ik mijzelf op...

Als jullie nog eens op het unieke idee komen om zelf kerst- en nieuwjaarskaartjes te maken, hou dan de volgende tips in het achterhoofd:

1. Een stopcontact midden op de foto of een hoek van een teevee in beeld, doe dat niet. Je kan het vermijden door eens te kijken naar wat rond je kinders of hond staat. Zet desnoods een stap opzij.
2. Wil je de kinderen in de sneeuw? Weet dan dat sneeuw wit is, niet grijs. En ogen zijn blauw, bruin of groen, niet rood.
3. Een felle flits flatteert niet en zet griezelige slagschaduwen op de muur. Het is Kerst, niet halloween.
4. Probeer het object op de foto scherp en spontaan te fotograferen, dit lukt zelden met een diadeem met flikkerende rendieren op je kop, of kerstballen aan je oren. Of je moest ze eerst een litertje Jägermeister laten binnenkappen.
5. Je kunt een cursus volgen, een cursus fotografie.
6. Spaar uw geld en stuur de kaartjes enkel naar de bomma, die zal daar zot content mee zijn.
7. Er is niets mis met een kaartje van de Hema, helemaal niets.

T'is niet voor mij hé, maar voor het algemene en maatschappelijke behoud van de goeie smaak.

Dank en succes!

3 opmerkingen:

  1. Super! Alhoewel ik kinders heb, ben ik het volmondig met je eens en weiger ik aan dit fenomeen mee te doen... Zelfkennis is soms toch een schone deugd, hier omtrent fotokunsten, waarbij ik eigenlijk vind dat mijn fotokunsten nogal meevallen voor leuke vakantiefoto's, maar niet goed genoeg zijn voor dit doel. Ook het besef dat mijn kinders niet het waw-effect oproepen bij anderen zoals ze bij mij doen, maakt onderdeel van mijn afhaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk stukje. Echt aandoenlijk dat je zo wil bijdragen tot een betere wereld. Met mensen zoals jou komt alles ooit nog helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen