zondag 6 november 2011

Wraak

Wij zaten in Amsterdam dit weekend. Niet voor het plezier, neen bijlange niet, wel omdat uitgeverij Ploegsma een nieuw jeugdboek op de markt gegooid had en de voorkant van dat boek, of tenminste de foto op die voorkant is van niemand minder dan van ons B. De B. van deze blog.

En dat moest gevierd worden, met een borrel in de uitgeverij in het centrum van Amsterdam. En als het voor een borrel is, dan gaan wij graag eens tot bij die Nederlanders. En daar maken we dan natuurlijk graag een tweedaagse van.

Het boek, dat gaat over twee tieners, die het uitmaken met elkaar en de jongen die heeft het daar wat moeilijk mee.
"Als Frederique haar relatie met Sven uitmaakt, is hij zo ontzettend kwaad op haar dat hij een filmpje op internet zet waar ze niet bepaald blij mee is. Iedereen op school heeft het erover. Wat moet Frederique doen? Negeert ze het? Of neemt ze... wraak?"

Wij geven graag een boek weg, gesigneerd en met een boodschap van de schrijfster Daniëlle Bakhuis. Het enige wat je moet doen is hier een berichtje achterlaten voor donderdagavond. Mijn onschuldige hand kiest er dan een winnaar uit.

Een ideaal kadootje voor je tienerdochter, kleindochter, nichtje of de puber van je vriendin of buurvrouw. Of gewoon voor jezelf als easy chicklit natuurlijk.

17 opmerkingen:

  1. Graag eerst voor mezelf om dan door te geven aan mijn nichtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat is er mis met mijzelf? Ik lees graag tussendoor jeugd en kinderboeken, maar om het wat meer gewicht mee te geven, dit bericht, verwijs ik naar het vierkoppig addergebroed dat ik ooit baarde.

    Over de b en de euh e? van deze blog, hoe weten wij wie wat schrijft? Zou het niet makkelijker zijn dat er (al is het maar één)naamletterke onder het stukje staat? Ik ben vaak van mening dat ik tegen dezelfde aan het schrijven ben.

    Aan de b dus : mooie cover.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wisselen voor een pepermolen (nieuw) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "GO BIE-EE, GO BIE-EE, GO BIE-EE !!"
    (mét Carlton Banks-dansje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vandaar dat je in A'dam zat! proficiat! na een supermooie foto voor boris' geboortekaartje, nu ook in de literaire wereld naam aan t maken!
    doe zo voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Omdat ik je ooit een chicklit-boek cadeau gedaan heb, zou het toch wel leuk zijn als jij me er ook eens eentje zou geven. Al was de cover van het boek dat ik jou gaf bijlange niet zo aantrekkelijk als dat van 'jouw' boek. Proficiat trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik waag mijn kans ! Nu heb ik eindelijk door wie achter deze leuke blog zit (anne dequidt)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi kadootje voor onze beginnende-puberende dochter???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je cover ziet er alvast 'zoet' en tegelijk 'harten brekend' uit. Zeker een beeld dat mijn dochters bij een eerste blik, verder zou uitdagen om te lezen... Nog geen signeersessie gepland op de boekenbeurs? Veel succes en proficiat met je talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. als (terug) eerstejaarsstudentje voel ik mij tussen die 18-jarigen geregeld wel weer eens een puber...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. voor onze kleindochter nina, een leuk kadootje van sint maarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sandra Deloddere8 november 2011 om 18:52

    Eerst en vooral, proficiat met je mooie cover!
    Ik hoor van je ma regelmatig verhalen over je liefde voor fotografie en blijkbaar heb je er ook wel echt talent voor. Het is niet de eerste prijs die je hier wint, echt chapeau daarvoor! Je creatieve gen heb je toch wel deels geërfd van je ma, denk ik. Ik heb 2 dochters van bijna 14 die graag jeugdboeken lezen. De inhoud van jouw boek spreekt hen dan ook erg aan.
    We wensen je bij deze nog heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bieke, een mooie cover.
    Een DIKKE proficiat!!!
    U hebt dit terug goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Danke danke!

    @zapnimf: "if you're not confused, you're not paying attention" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Annelies Delbecque11 november 2011 om 20:02

    Verdorie.. te laat! Was ik een dagje eerder geweest was ik zéker gewonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik betaal zeer zeker wel aandacht!

    Allez, nu ben ik keihard geholpen. (of loemp)

    BeantwoordenVerwijderen