dinsdag 22 november 2011

Mijn innerlijke rust

Foto Ghyslaine Houwen

Ik heb dat precies nog niet helemaal verwerkt, die KSA-gang van mijn dochter. Ik besefte het des te meer toen ik dit weekend op enkele echte scouts stootte, zo in uniform en al.  Ik zag ze niet zomaar lopen, neen, ik merkte ze op tijdens een idyllisch fietstochtje in het Waaslandse platteland.
Die scouts waren in perfecte harmonie met het landschap, zo in hun schone bruin-groene uniformpjes. Een ware symbiose met de natuur.

Schoon mijmerde ik, maar de schone mijmeringen werden abrupt onderbroken door de gedachte aan dat blauw-oranje waar mijn dochter binnenkort in gaat rondlopen. Inwendig vervloekte ik de onnozelaar die destijds als opdracht kreeg een uniformpje te ontwerpen voor die Katholieke en je weet wel wat.

En alsof Baden Powell me een persoonlijke boodschap wilde overbrengen kwam ik ze later die dag nogmaals tegen, de harmonieuze padvinders. 'Of ik een cake'je wilde kopen, ik mocht geven wat ik wou.'

Ik zal u niet zeggen hoeveel ik betaald heb voor drie van die cupcake'jes, maar laat ons zeggen dat schuld afkopen bevorderlijk is voor de innerlijke rust.

2 opmerkingen:

  1. Voor mij is iedere jeugdbeweging Cool.....hoewel ik stiekem toch heel blij ben dat Robin naar de scouts gaat... :)

    BeantwoordenVerwijderen