maandag 11 juli 2011

Hulp gevraagd

Ik ging mijn belastingsbrief invullen.
Eigenlijk ging die al lang ingevuld zijn ware het niet dat ik mijn mama toevallig de 30ste juni aan de lijn had die me vertelde dat je dat online tot de 15de juli kon doen.
Normaal gezien zou ik dat dan dus de 14de juli doen, ware het niet dat mijn mama al zoveel gelijk heeft in haar leven en dat ik haar dit keer geen gelijk wou geven en mijn belastingen de 11de juli al in orde ging maken.

Ik nam dus mijn macbook en probeerde mijn belastingen online aan te geven.
Het lukte niet.
Ik googelde een beetje en las dat dat niet met alle browsers lukt,  belgische belastingen invullen. Zeker niet met browsers op een macbook (een beetje zoals ryanair dus).

Ik nam dus de vooroorlogse pc van mijn lief en probeerde opnieuw.
Er werd een paswoord gevraagd en ik vulde een paswoord in... en nog eens... en nog eens. En toen was het gedaan en mocht ik niet meer proberen.

En nu... nu weet ik niet meer wat te doen en wacht ik gewoon op de crèmekar. Een andere optie is hysterisch worden, maar dat ga ik me beklagen... dan liever wachten op de crèmekar.
Maar toch, is er iemand die me kan helpen... alsjeblieft...?

4 opmerkingen:

  1. Je moet met je PUK-code naar 't gemeentehuis gaan, vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeioei....eerst vraagje: bedoel je het paswoord om in te loggen op de PC of het paswoord voor tax on web?
    Op vooroorlogse PC's kon je het wachtwoord nog omzeilen door 2 keer escape in te drukken.
    En niet te veel paniek: desnoods laat je dit keer je belastingbrief online ingeven door een boekhouder, kost je iets maar die heeft wel tijd tot 31 oktober... En een keertje je belastingbrief indienen is naar het schijnt geen ramp. Als mijn collega het correct heeft, krijg je wel een boete maar bij een eerste "overtreding" bedraagt die 0%....dus 1 keertje gratis ;-).
    Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een cremeken voor mij, hier is je oplossing:
    ge zoekt madammeke marleen goorix op de belastingen in lokeren (marleen.goorix@minfin.fed.be), supersympa !
    vorig jaar heeft ze me veel extra euro's opgeleverd !
    mss zien we elkaar morgen daar ;-)
    charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen paniek: ik overschrijd elk jaar de einddatum en totnogtoe telkens zonder gevolg. super grappig trouwens aan de brievenbus, want steevast kom je nog verwaaide laatkomers tegen. de non-verbale communicatie is de max! ik heb het niet zo met deadlines denk ik. maar nu zou ik er toch beter ook eens aan beginnen. groeten en tot rommelmarkts, Katrien

    BeantwoordenVerwijderen