maandag 2 mei 2011

Multitasken

Als vrouw moet je kunnen multitasken. En dus vond ik het niet eens zo erg dat ik vorige donderdag én onze weekendvaliezen moest maken, én nog 20 mails voor mijn werk beantwoorden én mijn kinderen van school moest halen, allemaal in een tijdsspanne van een half uur.

Maar iedereen maakt fouten, ook vrouwen, bleek, toen ik de volgende dag mijn wandelschoenen wou aantrekken. De wandelschoenen lagen nog thuis. Gelukkig draagt een mens doorgaans schoenen ook bij het vertrekken op weekend, waardoor ik de wandeltochten nu ook niet blootvoets moest afleggen maar op blauwe botjes met hakken van 5 cm.
Terwijl je twee vijfjarigen aan het motiveren bent om vijf km flink te stappen, moet je natuurlijk niet zeuren over je voeten die zeer doen of je botjes die heel vuil aan het worden zijn.
Een vrouw moet kunnen multitasken... maar ook relativeren...ook als het over blauwe botjes gaat.

1 opmerking: