dinsdag 19 april 2011

Ontbijtplannen













Twee keer op een jaar ongeveer gebeurt het dat ik wakker word in alle rust en dit in mijn eigen bed. Dat betekent dat ik niet word wakker geroepen door enthousiaste kinderen die het leven een groot feest vinden en dan ook zo weinig mogelijk tijd in hun bed willen doorbrengen. Ik had dus grootse voornemens, ik zou een uitgebreide douche nemen, de krant gaan halen en eventueel een croissantje, ik zou een lekkere yoghurtsmoothie maken en even lekkere koffie zetten. Ik zou genieten van een rustig ontbijt en helemaal zen naar mijn werk vertrekken.

Maar het was sterker dan mezelf, deze morgen herontdekte ik de snooze-functie op de wekker en heb ik heel hard mijn best moeten doen om helemaal aangekleed te zijn en toch mijn trein te halen, uiteraard met een lege maag.

Maar wat is het fijn te weten dat kinderen misschien je leven wat veranderen maar toch niet je persoonlijkheid. Want hoe lang het ook geleden is, dat duwen op die snoozeknop en de stress nadien, het voelde heel vertrouwd aan.

1 opmerking:

  1. Goede voornemens kunnen toch zo mooi zijn. Zo mooi dat ze bijna dromen lijken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen