woensdag 23 februari 2011

Kipling

1995/2011
Een beetje stijlvol door het leven gaan, dat is één van mijn ambities.

En zoals u kunt afleiden uit het woord 'ambitie', lukt dat niet altijd. En al zeker niet in de winter. Stijlvol door het leven gaan in de winter, dat is volgens mij voor mensen zonder kinderen, die elke dag met hun auto naar hun nine-to-five kantoorjob gaan en daar binnenrijden in de ondergrondse parking.

Soms zie ik ook wel stijlvolle treingangers, maar volgens mij wonen die vlak naast het station, of misschien bestaan er ergens wel stations met ingebouwde appartementen...of wonen ze in de conciergewoning van het station. In ieder geval gaan ze niet met de fiets naar het station, door koude, regen en sneeuw.

Die stijlvolle mensen, die sleuren ook niet elke dag met een laptop en al zeker niet op een fiets waar ook nog eens twee kinderen opzitten. Ik zie u fronsen, maar inderdaad, dat lukt, twee kinderen, een laptop en een volwassen vrouw op de fiets, allemaal goed ingepakt tegen de koude.... erg onelegant dat wel.

Maar die laptop op de fiets, die was er soms teveel aan en dat werd zelfs een beetje gevaarlijk. Bovendien zat die in een schoudertas die zijn beste tijd gehad had, en soms was dat wel gênant als ik op één of andere fancy netwerklunch met dat lelijke ding toekwam. 

En dus ging ik op zoek naar een nieuwe, maar vind dat maar eens: een laptoptas die je op je rug kan dragen zonder dat je kind van de fiets wordt geduwd en die er bovendien smaakvol uitziet.

Ik heb enkele maanden gezocht maar gaf het definitief op. Als ik dan toch niets stijlvols vond, besloot ik dan maar volledig de kaart van het praktische en veilige te trekken en ging ik voor de alombekende kiplingrugzak.

Want een kiplingrugzak, beste mensen, die verslijt niet. Ga maar eens na, dat rugzakje dat je voor je eerste communie hebt gekregen, dat heb je waarschijnlijk nog altijd, en behalve dat de kleuren wat flets geworden zijn, is er anders niets mis mee.

PS: Eén kiplingrugzakje overleefde het niet...maar ik heb dat dan ook boven een kaars gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten