woensdag 19 januari 2011

Waar in Gent

Ik volg een cursus photoshop en vanavond moest ik mijn opdracht indienen. En ja, ik ken mezelf al 31 jaar en zodus moest ik deze morgen de opdracht nog uitvoeren. Niet alleen de foto bewerken, maar ook nog de foto's nemen. De foto's moesten bovendien deel uitmaken van een fotoreeks. Dit betekent dat ik er niet één maar meerdere moest nemen en dat ik me bovendien nog diende te verplaatsen... naar een landschap dan nog wel. Want dat was de opdracht,  die ik, jaja al in september kreeg en die als volgt luidde:
'Ons vreemde landschap:
maak een reeks van 5 beelden waarin je de invloed van de mens op de natuur laat zien. Zoek een thema, accent dat je wilt uitlichten. Zoek het niet te breed, lelijke en storende elementen zijn voor een keer op hun plaats!
Fotografen die het over de clash tussen cultuur en natuur hebben zijn de volgende: Geert Goiris, Andreas Gursky, Jan Kempenaers, Frans Lanting,...'

Ik zocht het niet te ver en ik kwam terug met volgende beelden. Weet je waar ze werden genomen, dan trakteren we je op een aperitiefke op de ledebergse zondagsmarkt!










7 opmerkingen:

  1. Hah! Ik weet het. Daar zijn enkele scènes van 'Aanrijding in Moscou' opgenomen. Achter het E3-plein! Ledeberg rocks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is da nie bij het Adolf Papeleupark??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @lieselot: papeleupark ligt nog wat verder richting merelbeke
    @nele: idd begin hundelgemsesteenweg, bij wandelpad 'de meierij'.

    Zin in een aperooke zondag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wete wat ze in ledeberg zeggen? 'shuun marsjandies'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die foto's herken ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, ik ben er weer op tijd bij....De woensdag lees ik dat er mij op de gepasseerde zondag zowaar een aperooke stond op te wachten.
    Toeme. Mag ik dat tegoed houden tot in de lente? Met de zon op mijn gezicht smaakt dat nòg beter....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ nele: lente is zeer goed idee, laat gerust je gegevens achter op schoenenenanderekwesties@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen