dinsdag 18 januari 2011

Kapster

Ik moest naar de kapper, heel dringend eigenlijk, dus nam ik mijn telefoon en belde voor een afspraak. ‘Of ik een voorkeur had voor een bepaalde kapster’. Want ja, er werken wel meer kapsters in mijn favoriete kapsalon.
En ja ik had een voorkeur, want risico’s nemen dat is voor in de zomer... maar ik kende wel de naam niet van mijn voorkeurkapster. Als ik naar de kapper ga, dan geniet ik immers van de rust en zwijg ik en ga ik al zeker niet vragen ‘En wat is jouw naam?’.

Nu kon ik mijn voorkeurkapster wel goed beschrijven, want ze had één opvallend kenmerk, ze was scheel… en niet een klein beetje.
Maar dat zeg je toch niet aan de telefoon, dus ging het zo:
 - 'Euh, ze had toen zwart haar, maar dat was geverfd
 - Tjah, ik weet niet wie je bedoelt, niemand heeft hier nu zwart haar
 -  Ze is klein.
 -  We zijn hier eigenlijk allemaal klein
 -   Euh…euh… ze ‘loenst’ een beetje
 -   Excuseer, wat zeg je, ik heb je niet begrepen
 -   Euh, ze kijkt euh… euh… ze kijkt scheel
 -  Ah, Katrien, bedoel je , dat is geen probleem hé, dat mag gezegd worden
 -  Euh, jazeker… Tot vrijdag!'

En nu hoop ik dus dat ik Katrien niet aan de telefoon had, anders neem ik een erg groot kapper-risico...  ook als is het winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten