maandag 13 december 2010

NMBS - grapjes


De NMBS heeft behalve het afschaffen van treinen en het rijden met massa’s vertraging nog andere grapjes…. Treinen verkorten. 

Dan klinkt er op het perron iets van: ‘Onze excuses, maar door een technisch defect rijdt de trein naar Brussel met drie in plaats van 9 wagons’. 

Nu moet je weten dat die negen wagons meestal vol zitten en er sowieso veel kans is dat je recht staat. Dus drie wagons,  dan komt het slechtste in een mens naar boven. 

Het begint nog voor de trein er is, mensen proberen zich strategisch te stellen, halen diep adem en steken al de ellebogen uit. Maar het is een kwestie van geluk, je weet immers, ook na jaren treinervaring, niet waar de deurtjes van die trein gaan stoppen. 

Nu stopte het deurtje net voor mijn neus, en ik was vast van plan niet mee te doen aan dat onbeschaafde dierengedrag, maar ik besefte dat ik niet anders kon. Ik kon geen kant meer uit en zat geklemd tussen een deur met mensen die wilden uitstappen en mensen die wilden instappen en dus leek ik wel de aanvoerder in hoogsteigen persoon. 
Vreselijk vond ik dat, ik liet me voortduwen en kwam als eerste in de coupé terecht met nog één resterende zitplaats. Ik keek achter mij of er geen oudjes of zwangere madammen bij de meute hooligans waren en dat was niet zo, dus ik zette mij neer. En iedereen keek mij aan met een blik van ‘Nu content, jij onopgevoede aap’.

1 opmerking:

  1. Ooo! Ik kan het me zooo inbeelden... die zenuwachtigheid op het perron, dat duwen en trekken, het al opstappen voor iedereen eraf is. Ik zou me net zoals jij gevoeld hebben, maar je moet er niet mee inzitten!

    BeantwoordenVerwijderen