woensdag 1 december 2010

De Sint

Ik vind dat wel leuk dat Sintgedoe, ik moet ook eerlijk toegeven dat het in deze tijden van het jaar dan ook iets gemakkelijker is om rust in huis te brengen. Het nummer van de Sint zit in mijn gsm, weetjewel.

Mijn dochter heeft een schoon blad papier volgeplakt met prentjes en net zoals vorig jaar kleurt deze Sintbrief weer erg roze.  En ik vraag me af of ik nu echt rekening moet houden met haar wensen of dat de Sint ook pedagogisch verantwoord kan zijn en zelf beslissen wat ie brengt.
En het is niet alleen dat pedagogische aspect dat me meer goesting doet krijgen om in de winkel met ‘verantwoord houten speelgoed’  binnen te gaan, het is ook dat dat roze plastiek zo vloekt met het interieur van mijn living. Houten blokjes daarentegen zouden perfect passen op ons salontafeltje.

Deze gedachten brachten me plots terug op 6 december ergens in de late jaren tachtig.
Ik had ‘Rad van Fortuin’ gevraagd aan de Sint…maar op de bewuste dag lag daar ‘Cijfers en letters’. Toen hield ik me sterk, maar de ontgoocheling was groot, erg groot.

Ik weet nog altijd de achterliggende reden niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mijn pa vond dat een spelletje met cijfers en letters iets leerrijker was dan een Walter Capiau...
En dus weet ik wat me te doen staat, ik ga op zoek naar die roze maxi-cosi.

             

2 opmerkingen:

  1. Rad van Fortuin versus Cijfers en letters... LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rad van Fortuin:

    - Ik zal het zeggen Walter, het gezegde dat we zoeken is: " Als een kleuter veel met cijfers en letters speelt, dan schrijft hij later geen taalfouten in zijn blog ..... "
    - Juist geraden Elke, het zal feest zijn in Lokeren vandaag want jij mag naar huis met de frietketel ter waarde van vijfentwintig Euro.

    BeantwoordenVerwijderen