dinsdag 30 november 2010

Schommelpaardje

Moeder zijn’ is niet altijd goed voor je hart. En het is niet die dagelijkse spurt van en naar de crèche die me fataal kan worden, maar wel de heel plotse oh-neen-help momenten… zoals vandaag.

Mijn jongste dochtertje heeft een schommelpaardje, dat we ooit cadeau kregen bij de geboorte van mijn oudste dochtertje. Het is een schommelpaardje uit de kringwinkel en dus lekker retro en ook mooi in de living (in tegenstelling tot de smoby-keuken). Maar mijn jongste dochtertje is een nogal wild kind en bij dat schommelen heb ik al vaak gevreesd dat  het schommelen zou overgaan in kantelen.

Maar volgens mijn lief moest ik me geen zorgen maken, schommelpaardjes waren daar op voorzien en die waren gemaakt om zeker niet over kop te gaan. Een beetje zoals het piratenschip in Bellewaerde dus.

Maar toch vroeg ik me af of ze toen ze dat schommelpaardje maakten, ook al dezelfde veiligheidsmarges hanteerden als vandaag…
En vandaag gebeurde het… terwijl ik er op stond te kijken ging het schommelpaardje samen met mijn dochtertje over kop.

Het is goed gekomen, de vloer is van beton en dus bestand tegen kinderhoofdjes en het kinderhoofdje zelf had vroeger al bewezen dat het bestand is tegen beton. Het schommelpaardje werd verbannen naar het kot en ik ga nooit meer naar Bellewaerde.

2 opmerkingen:

  1. oeps!! sorry, het leek ons een leuk cadeautje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar twas een leuk kadootje hé,nog altijd wreed bedankt daarvoor. Alleen is die kleine soms een beetje te wild, misschien was de combinatie schommelpaard-relatine nog een beter kadootje ;)

    BeantwoordenVerwijderen