donderdag 25 november 2010

Style me green

Tot mijn grote ergernis blijven ze bestaan… de vrouwelijke  ecologisten op teva-sandalen. Neen, het zijn niet enkel de Teva’s (ik geef toe, ik heb ze zelf immers ook), het is de combinatie van die sandalen, de modelloze broek, een wit mannen T-shirt  en veel te ruime fleecetrui. Op zich zou het me niet moeten storen want iedereen zijn eigen stijl natuurlijk, maar het stoort me omdat het ‘ecologisme’ of welke term je ook moet plakken op het -begaan- zijn- met -onze- planeet,  een slecht imago bezorgt.

En een slecht imago is niet goed, het is zelfs slecht, want geloof me, er zijn er nog veel die moeten overtuigd worden dat een beetje de levensstijl veranderen, veel kan betekenen voor het behoud van onze aarde.  Maar als we die andere levensstijl voorstellen met Teva-sandalen en een fleecetrui zal het ons nooit lukken.

Gelukkig is er Style me Green. 'Style me green' is een website van 4 meiden die niet alleen ‘very stylish’ zijn maar dan ook nog eens helemaal groen stylish. Op de website vind je massa’s tips over duurzame kleren, biologische crèmes (die goed zijn voor zowel je velletje als voor de natuur) en over lekker en duurzaam eten.

Maar wat ons het meest interesseert zijn de schoenen natuurlijk. Regelmatig geeft Sarah, één van de bezielers een workshop over haar schoenencollectie en geloof me, daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen.

2 opmerkingen: