zondag 17 oktober 2010

Vrolijke treinbegeleiders

Geen rijdende treinen morgen en dus ben ik gedoemd om thuis te werken en omdat ik geen zin heb om in ellenlange files te staan heb ik ook meteen mijn afspraken afgebeld. Dus eigenlijk is dat wel eens aangenaam zo een algemene treinstaking. Al ben ik ervan overtuigd dat niet iedereen er zo over denkt, zeker niet degenen die morgenavond rond 20h nog altijd aan het aanschuiven zijn op de Brusselse ring, niet goed wetend waar ze eraf moeten omdat het een jaar geleden is dat ze daar nog  hebben aangeschoven. Dus heb ik begrip voor dat 'awoe-stakers-wij-tolereren-gans-het-jaar-jullie-vertragingen-en-nu-zetten-jullie-mij-voor-schut-op-de-Brusselse-ring.'

Eigenlijk weet ik niet goed waarom ze staken, ze zullen wel hun reden hebben, en moesten ze dat zelf niet weten dan heb ik er ééntje voor hen: hun nieuwe uniformpjes. Ik lag gewoon in een deuk toen ik hun nieuwe outfit vorige week voor de eerste maal zag. Olivier Strelli heeft echt zijn best gedaan, maar ik denk dat ie er weinig treinpersoneel gelukkig mee heeft gemaakt. Onder de oranje petjes zag ik enkel sippe gezichtjes vorige week, terwijl ze net iets vrolijks hadden, die petjes,... En de psychedelische das maakte de vrolijke outfit mijn inziens helemaal af....

Dus toch, ook een beetje begrip voor het treinpersoneel gevraagd. Het moet zwaar zijn je elke ochtend te moeten hullen in een clownspakje.
Toch benieuwd of de pakjes ook morgen op de onderhandelingstafel zullen liggen, dan zouden ze misschien wel op meer sympathie kunnen rekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten