woensdag 13 oktober 2010

Milky- way


Lang geleden dat ik nog zo lyrisch deed over een winkeltje en dan nog een winkeltje dat niet eens dingen voor mezelf verkoopt, maar wel voor mijn dochters. Milky way.
Nu ze de laatste maanden weer nette kleren zonder gaten in moeten aantrekken, omdat dat namelijk zo hoort op school, was het tijd voor nieuwe kleren. Want een dochter in een te korte jeans naar school sturen voelt aan als zelf met lelijke schoenen gaan werken.
En dus moesten we gaan shoppen en overliep ik de verschillende opties. 

Je kunt massa’s geld spenderen aan prachtige en unieke kleedjes en broeken en als je wil nog meer geld aan prachtige en unieke kleedjes van biologisch katoen, maar gezien mijn ouderschapsverlof van augustus en mijn daaruitvoortvloeiend financieel probleem, moest ik deze mooie optie schrappen.

Een andere optie was massa’s kleren gaan kopen in de H&M en C&A, natuurlijk wel met het besef dat die  kleren er na enkele wasbeurten superzielig en flets uitzien. En superzielig en flets zijn ook de  woorden die bij je opkomen als je ziet hoe die kleren gemaakt worden.  Zelfs al staat er biologisch katoen op het etiket, ergens gaat het ethisch alarm in mijn hoofd af bij deze massaproductie...

Maar nu heb ik een fantastisch winkeltje ontdekt. Milky-way in Temse. Ze verkopen tweedehandskleding en dit aan fantastisch schappelijke prijzen en zeker niet de zogenaamde vintagetarieven. Bovendien is het ook niet zoeken naar mooie en degelijke spullen zoals ik wel eens durf te doen in de kringloopwinkel. Het zijn gewoon allemaal mooie, kleurrijke en vooral degelijke kleertjes die er als nieuw uitzien. En ik vind het gewoon fantastisch dat er zoveel keuze is, niet allemaal dingetjes die uit één collectie komen, maar allemaal pièces uniques. Ware het niet dat mijn dochter een specifieke smaak heeft en resoluut neen zegt tegen alles wat nergens roze kleurt, ik had alles mee wat een vierjarige past.

georges van dammeplein 3
9140 temse

1 opmerking: