donderdag 27 mei 2010

Ouderparticipatie



Ouderparticipatie in de kleuterklas. Tegenwoordig is het niet enkel een begrip in de Freinetschool. ‘Door ouders te betrekken bij de schoolloopbaan van hun kind willen ze de leerkansen vergroten… of zoiets’  dixit het schoolreglement. Pedagogen zullen er wel  al boeken over geschreven hebben en ik heb er het volste vertrouwen in.
Maar feit is dat die ouderparticipatie meestal gebeurt tijdens de werkuren en toevallig telkens als mama een vergadering heeft waar ze niet onderuit kan. Gelukkig is onze oudste een flinke meid en is de mama van A. een uitstekende surrogaatmoeder voor de ouderparticipatie. Maar volgende week is het dus zover, een verplaatsbare vergadering en een torenhoog schuldgevoel bracht me er toe me op te geven als voorleesmama. Donderdag ga ik dus een boekje voorlezen voor de kindjes van de eerste kleuterklas. Ik begin nu echter te beseffen dat dit misschien niets voor mij is. Naar ‘t schijnt is er in Oost-Vlaanderen een verschil tussen de heee en de haaaa….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten