maandag 2 september 2013

Het knokse strand


Het plan zag er nochtans gezellig uit, een activiteit waar zowel dochter als haar nostalgische moeder van zouden genieten. We gingen bloemen kopen op het strand. Maar dat strand, dat lag nu toevallig in Knokke, en in Knokke is alles nu spijtig genoeg een beetje duurder dan in Blankenberge, ook de papieren bloemen. Een papieren bloem in Knokke kost al rap 35 couteaus. Voor de leken onder ons, een couteau is een soort schelp die je in mijn kinderjaren nog gemakkelijk vond, maar nu blijkbaar erg zeldzaam is geworden. Geen idee of dat broeikasgas er voor iets tussen zit, maar 2 uur naar het zand staren leverde mijn lief uiteindelijk 2 couteaus op.
En dus was het rustig op dat strand van Knokke, gezien het gebrek aan betaalmiddelen was er van een bloeiende commerce nauwelijk sprake. Zeer tor ergernis van mijn dochter, en na een tijdje stond niet alleen haar humeur maar ook dat van haar moeder op een peil serieus onder zeeniveau. Het gezellige plan bleek een rotplan.
En dus hielden we die avond crisisberaad, de dochter, haar vader en ik. We zouden ze iets leren die commercanten van het Knokse strand. Het creatieve lief ging aan de slag met crepepapier en plaklint en ikzelf gaf mijn dochter een spoedcursus 'hoe-breng-ik-papieren-bloemen-aan-de-man'. Erg moeilijk was het niet, het was een kwestie van serieus onder de prijs gaan, in feite pure marktverstoring en 'leuren' in plaats van in de winkel te blijven zitten. Twee dingen die burgermeester Lippens waarschijnlijk niet graag ziet op zijn strand, maar het plan slaagde grandioos.
Volgend jaar zitten we met een startkapitaal dat vele oogjes zal uitsteken. Be prepared!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten