maandag 6 mei 2013

Bejaard en veggie

Het was met enig hoera-geluid dat ik naar huis fietste na mijn eerste twintig uur stage. Twintig uur gedaan, nog 580 uur te gaan. Maar ik heb weer bijgeleerd, bitter weinig dingen die ik wou bijleren. Maar goed. Ik weet nu volgende dingen:

  • Als je vegetarisch bent en je moet naar een rusthuis heb je pech. Elke dag een ei en de vrijdag vis is het enige alternatief. Als je veganist bent, heb je dus dubbel pech.
  • Als je echt op de sukkel bent, heb je ook pech. Het personeel doet heel hard zijn best om een 'maaltijdsoep' te maken maar weet dat maaltijdsoep niets meer is dan: stoofvlees-van de dag ervoor+appelmoes+patatten+soep-van-de-dag-ervoor. Als je iets minder pech hebt, draaien ze het dessert er niet door.

En verder doe ik mijn hoed af voor iedereen die in een rusthuis werkt, in het bijzonder de altijd lachende kok.
Verder is het nog steeds gissen wat S in godsnaam uitgestoken heeft om daar 600 uur werkstraf te moeten uitzitten.



2 opmerkingen:

  1. Ik hoop van ganser harte dat dat pakweg binnen een jaar of zestig anders zal zijn anders ga ik een zeer pissig oudje worden. Ik eet namelijk graag lekkere dingen maar ben al meer dan tien jaar veggie.
    Maar ook: oneindig respect voor de dames die in het rusthuis waar mijn grootvader woont werken. Ik heb iets te weinig geduld om daar mijn draai te vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lacht die kok daar o.w.v. die maaltjdsoep misschien?

    BeantwoordenVerwijderen